שינוי הרגלים

קודם כל על מנת לשנות הרגל, חשוב שתדעו מהו הרגל ואיך הוא נוצר. ובכן, כאשר אנחנו מבצעים את אותה הפעולה שוב ושוב באותה הצורה נוצר קשר חשמלי בין נוירונים במוח, כלומר המוח משתמש כל פעם באותם תאי עצב ובאותן מסילות עצביות. ובמילים פשוטות יותר, המוח שלנו פשוט לומד התנהגות שהופכת הרבה פעמים להיות חלק מהאוטומט שלו, עד כדי כך שאנחנו אפילו לא שמים לב שהיא הפכה לחלק מהחיים שלנו.    

למשל תשאלו את עצמכם מאיזה צד אתם מתחילים לצחצח את השיניים בבוקר? האם אתם זוכרים? לרוב פעולות שאנו מבצעים מתוך הרגל לא נעשות בעקבות מחשבה או תכנון מדויק. 

ישנם הרגלים שרכשנו בתור ילדים קטנים כמו למשל לצחצח שיניים לפני שינה או להוריד את מושב האסלה והם הרגלים מצוינים שמסייעים לנו לעשות סדר בחיים, וזה מצוין! אך ישנם גם הרגלים שפחות מיטבים איתנו כמו עישון, שתיית אלכוהול, כסיסת ציפורניים ועוד. 


הרגלים מסוג זה בדר"כ יאפשרו לנו הנאה וסיפוק בטווח הקצר ונזק בטווח הארוך.  לדוגמא בילוי המלווה בשתיית אלכוהול יכול להיות מאוד מהנה אך כאשר הוא הופך להרגל, הוא עלול להביא עימו עייפות כרונית, חוסר סבלנות ואף פגיעה פיזית בגוף. בנוסף, אנו עלולים לפתח תלות באלכוהול  ולשכוח את היכולת שלנו להנות ולהיות רגועים בזכות עצמנו.  

איך אפשר לשנות הרגלים בקלות?

אז אתם בטח תוהים לעצמכם אם אימנתי את המוח כל כך הרבה פעמים בהתנהגות מסוימת עד שהיא ממש הפכה לטבע שלי איך עכשיו אוכל לשנות זאת? ובכן, זה מאוד פשוט! המוח שלנו הוא גמיש ולמזלנו הוא בעל יכולת ללמוד דברים חדשים, בכל זמן ובכל גיל! 

מאחר שיצרנו קשר חשמלי במוח ע"י התנהגות חוזרת ונשנית, כעת על מנת ליצור קשרים חשמליים חדשים, נוכל בדיוק באותו האופן ללמד את המוח התנהגות חדשה שנרצה לסגל לעצמינו. 

המוח מפעיל את ההרגל כאשר מופיע גירוי מסוים, ממש כמו מתג הפעלה שמזכיר לו שכרגע יש לפעול בדרך בה הוא רגיל להגיב, למשל כמו עישון אחרי ארוחה. תמיד לאחר הפעולה תבוא גם תוצאה מתגמלת כמו רגיעה או תחושת סיפוק. 

כך שבעצם, כדי לשנות הרגל עלינו להבין קודם מה גורם להפעלתו ועל איזה צורך הוא יושב. לדוגמא, אצל חלק מהמעשנים העישון עונה על צורך חברתי, לאחרים הוא מספק זמן מנוחה ויש כאלה שמחפשים בפעולה ריגוש. אצל כל אחד הגירוי והתוצאות של הפעולה הן אחרות ולכן כדי לשנות הרגל ה-NLP לומד את המנגנון הפרטי של כל אחד, מסייע לו למצוא את הגירוי ואת הצורך האמיתי העומד מאחוריו. 

ברגע שהצורך האמיתי מתגלה נוכל למצוא בקלות התנהגות אחרת, יותר מתאימה לנו, ולהתחיל לאמן את המוח כיצד להשתמש בה בכל פעם שהגירוי מופיע ולקבל בלי כל נזק בדיוק את אותה התוצאה! 

מזמינה אותך לקליניקה שלי לגלות איך ההרגל שלך מופעל ואיך בעזרת כלים פשוטים ניתן לשנות אותו בקלות !

WhatsApp chat