איך להירגע ולשחרר את הצורך

פעמים רבות אנחנו קמים בבוקר או מרגישים באמצע היום תחושת חוסר שקט. משהו כזה שמציק לנו ולא נותן לנו להירגע, מין תחושה שאנחנו חייבים להספיק, צריכים לעשות משהו או להגיע לאיזה מקום, רוב הפעמים אנחנו אפילו לא יודעים מה זה הדבר הזה שלא נותן לנו מנוח אבל ההשפעה שלו בהחלט מורגשת על הגוף והנפש שלנו.

 אז מה הוא הדבר שאחריו אנחנו רודפים? איך אפשר לעצור את המרדף הזה ומה הסוד שיאפשר לכם לשחרר את אותו הצורך? 

השגרה של רובנו מאוד עמוסה וכוללת עיסוקים רבים, אם זה בעבודה, סידורים, ילדים, ניקיון, פגישות ועוד. כך שלפעמים יש ימים שנראים כאילו הם לא נגמרים עם מטלה רודפת מטלה עד שבסוף היום אנחנו כבר עם הלשון בחוץ ולא מבינים איך היום נגמר.  בין כל הטירוף הזה, אנחנו לא מצליחים רגע לעצור ולזהות מה הדבר הזה שלא נותן לנו מנוח. 

אם ננסה לנחש מה הוא הצורך שגורם לנו להמשיך לנוע במרדף אינסופי אז האמת היא שיש לנו לא מעט צרכים כאלה, כמו למשל הצורך להיות אהובים, להיות חכמים, יפים, מושכים ורזים יותר,  להיות עשירים ומשגשגים או הצורך באקשן ועניין בחיים. ניתן לומר שהמחשבות שלנו מעסיקות אותנו בכל מה שנראה לנו שאנחנו צריכים ועד שלא נשיג את כל אלה לא נשב בשקט.  אבל מתי בפעם האחרונה עצרתם לשאול את עצמכם מה באמת הגוף והנפש שלכם צריכים? 

למעשה לגוף שלנו אין יותר מדי בקשות, כל מה שהוא רוצה זה שיספקו לו את הצרכים הבסיסיים של תזונה, מנוחה ותנועה. כך שכאשר אנחנו עסוקים במרדף אחר צורך חיצוני כמו מראה, הנאה או מעמד אנחנו בעצם מעבירים בצורה בלתי מודעת לחץ לגוף ולנפש. והאמת היא שלא משנה כמה מהר נרוץ, תמיד נרצה עוד משהו שהוא חיצוני לנו ובלתי מושג ונהיה בדיוק באותו המקום. 

איך משחררים את הצורך ומספקים לגוף בדיוק את מה שהוא צריך? 

ראשית שינוי במחשבה, אז תחשבו רגע על מושג הזמן, האם אתם משתמשים הרבה במשפטים כמו "אין לי זמן" או "אני לא מספיק"? שימו לב שזמן הוא נתון מוגדר, לכל אחד מאיתנו ניתנות במתנה 86,400 שניות ביום כך שיש לנו אותה כמות זמן נתונה לכל דבר שנרצה לעשות.  מספיק שרק נשנה את השפה ונגיד לעצמנו "יש לי מספיק זמן"  וכבר נצליח לנהל את הזמן שלנו בצורה יעילה יותר.  כמו בכל תחום אחר, ברגע שנחווה את הזמן בתודעת שפע נבין שיש לנו זמן לכל דבר, שלא צריך לרוץ והכל בסדר. בעצם, שינוי קטן בתודעה שלנו יכול להגדיר מחדש את המשמעות של זמן בחיים שלנו ולפתוח אפשרויות חדשות שלא חשבנו עליהן עד היום. 

באותה דרך נוכל לאפשר לעצמנו לשחרר את הצורך להיות אהובים או את הצורך שמישהו בעולם יאשר אותנו ויתן לנו תוקף. כאשר נתחיל לדבר בשפה אוהבת לעצמנו נגלה שיש שפע של אהבה ביקום, כל מה שעלינו לעשות הוא להקיף את עצמנו באהבה הזאת, והיא תגיע גם מהסביבה. 

את הצורך לדעת, להיות עשירים או הצורך בדימוי גופני כלשהו נוכל לשחרר גם לאט לאט בעזרת תרגיל פשוט של התמקדות בנשימה: שימו יד על החזה וקחו נשימות איטיות אל הלב, הכניסו באיטיות אוויר מהאף אל הלב, השאירו את האוויר בפנים ושחררו לאט לאט החוצה. קחו כמה נשימות מעודנות ושימו לב כיצד החזה שלכם נע למעלה בכל שאיפה ולמטה בכל נשיפה, קחו את הזמן והרגישו כיצד תחושת הנוחות מתפשטת בגוף ואתם מתחברים לעצמכם.

בכל פעם שנכנס אוויר לגוף, הרגישו איך עוד צורך משתחרר, המשיכו לנשום באיטיות ללב, ואפשרו לכל נשימה לשחרר מכם כל צורך להיות כל דבר שהוא. אתם אהובים, חכמים, יפים ומוצלחים בדיוק כמו שאתם.  ובכל נשימה ונשימה תוכלו לשחרר עוד ועוד צרכים. 

כשאנחנו מורידים צרכים מעצמנו אנחנו נעשים כל כך קלילים, ברורים ובהירים, אנחנו חופשיים מכל הכבלים שטווינו לעצמנו וכעת אנחנו יכולים להתרכז ולשמוע את הצרכים האותנטיים שלנו.  

תרגלו שחרור מצרכים, הקשיבו לגוף ותוכלו לספק לו בדיוק את מה שהוא צריך ולהרגיש קלילות וחופש הולכים ונבנים בתוככם, מיום ליום יותר ויותר.